BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 16, 2012

5 rahsia pemikiran lelaki...

Sebenarnya kebanyakan lelaki lebih menyukai wanita yang bijak daripada wanita yang seksi...


ramai lelaki kini yang memandang tinggi kepada wanita genius.. paling tidak pun, wanita yang ada pendirian yang tetap dan bijak dalam membuat sesuatu keputusan.. maksudnya yang selalu percaya pada pemikiran sendiri..
pada mereka, yang memakai jeans ketat dan t shirt pendek atau wanita yang bersinglet di shopping complex is TOO CHEAP! 
perempuan2 yang seksi dan juga seksa tu, hanya dilihat sebagai suatu objek seks.. tapi, jika yang berpelajaran pula, bijak dan seksi, adalah satu kelebihan besar.. IT'S BIG BONUS!
sekiranya wanita itu pandai mengimbangkan cara pemakaian dia, penampilan diri dia, berilmu dan bijak buat keputusan, FOR SURE dia pilihan lelaki yang pertama..

Lelaki benci dengan wanita yang suka bercerita tentang bekas kekasihnya...

memang memualkan mereka bila wanita mula bercerita tentang tu dan ini, kisah silam dan sweet memory serta pengalaman mereka masa bersama dengan ex..
adalah satu kesalahan besar bagi mereka.. mereka pun akan anggap, kalau wanita masih perangai macam tu, bermakna wanita tu masih cinta dan ada lagi perasaan terhadap ex dia.. walaupun ianya satu kenangan silam..
yang nak pergi cerita semua benda lama kenapa? suka sangan nak bercerita tentang benda yang dah lama.. macam nak menunjuk yang dia ada kisah life yang menarik, lepas tu nak banding2 pula.. ok memang tabiat wanita yang suka mengungkit... bhahahaha...

''aduhai... apa yang awak nak ajar bf awak sebenarnya? bertahan? sabar? tak payah laa.. buat sakit hati dia saja bhai..''

masa sekarang.. create new experience untuk anda berdua.. alami semua kenangan baru even di tempat yang anda dah pergi dengan ex.. u know, itu lagi bagus.. go on dengan bf sekarang... 

Lelaki sangat mengagung-agungkan wanita yang disukainya atau yang baru diminatinya walaupun wanita itu tidak cantik...

So, jangan cepat perasan ea... bhahahahahah... kalau nak tahu anda betul2 cantik atau hebat, jumpa lelaki yang benci pada anda, even dia benci pada anda sekalipun, lelaki itu tak akan kata anda hodoh jika anda cantik..
amacam??? sebenarnya memang betul pun.. dah banyak sangat jumpa lelaki2 macam ni.. walaupun dia benci atau geram dengan sikap wanita tu, dia tetap akui yang wanita tu betul2 cantik sebenarnya...
tapi pada yang tak berapa nak cantik tu.. tetap laa tak cantik.. bhahahahah tapi selalunya nasib menyebelahi mereka.. walau tak cantik pun, tetapi lelaki tu dah sayang, anda tetap nampak cun meletup walaupun anda selekeh dan tembam.. begitulah juga sebaliknya... bhahahahahah cool!

Mengapa masih cinta dengan lelaki yang pernah curang? kerana lelaki curang akan berlaku curang lagi dan lagi...

lelaki curang?? ohh no!! jangan sesekali bagi peluang yang kedua pada dia.. sekali dia curang, dia akan curang untuk berkali2 lagi.. sekali saja lelaki curang, bermakna dia masih mempunyai nafsu pada wanita2 lain.. curang untuk pertama kali tu memang susah, tapi bila dia dah buat sekali, well.. yang kedua and seterusnya IS EASY!
so, jangan buang masa! buang dia! tak ada guna kita maafkan lepas tu dia curang lagi kepada kita.. sorry kawan2 wanita semua.. ianya realiti!
kecuali dia terikat dengan perkahwinan yang terpaksa atau hubungan yang dah tak ada cinta disebabkan oleh anak2 atau maruah keluarga, lalu dia tak dapat putuskan.. and terpaksa jatuh cinta pada yang lain..
kalau masih sayang dan cinta, takkan dia hilang dan senyap bhai.. hurmmm.. ada wanita lain lah tu tak pun dia dah bosan dengan anda..
so, bertekad lah keluar dari kemelut itu dan mulakan hidup baru, kemudian buka hati anda pada yang baru..

Lelaki teramat benci dengan wanita2 yang suka berlebih2 dalam semua hal...

kebanyakkan lelaki memang tak berapa suka dengan wanita yang suka cakap lebih, berpakaian lebih2, berkawan pun nak lebih2.. lelaki mana pun akan cepat rimas dengan wanita macam ni.. 
so, tak perlu nak lebih2, sederhana dah cukup.. dalam islam pun disarankan untuk bersederhana..
sebenarnya kaum lelaki tak tahan tengok kita keluar bersosial dengan kawan2, berkawan rapat dengan lelaki lain, keluar jalan2, minum2, makan2..

''wa jeles bangat tau tak... ingat tak terseksa batin wa ke?? cuba lelaki buat kat wanita.. tengok, tahan ke??''

bhahahahaha... kelakar kan? tapi tu lah hakikat dia.. fikir dulu sebelum anda nak bersosial lebih2.. 
^_^v

0 comments: