BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Apr 20, 2012

Untuk perempuan yang nak membina pesona diri...

Korang mesti jealous bila tengok kawan2 korang dikelilingi lelaki2 sedangkan korang terkebil2 seorang diri.. cuma sebab dia ada aura, dia ada daya penarik? sebenarnya korang pun boleh bina sendiri daya penarik.. so please..
Yakin diri sendiri..
sebenarnya lelaki suka pada perempuan yang yakin pada diri sendiri.. bila korang yakin pada diri korang, suka pada diri korang, dan dapat terima diri korang seadanya, lelaki juga akan sukakan korang.. walaupun rupa paras korang sederhana saja, keyakinan korang akan menyerlah luar biasa..
Belajar berdikari..
ada lelaki cakap, perempuan yang pandai berdikari ni ada aura yang tersendiri.. lelaki tak suka perempuan yang suka bergantung pada orang dan harapkan pertolongan lelaki..
Jangan jadi bodoh..
jangan berpura2 bodoh untuk pikat lelaki.. untuk apa? tak payah nak berlagak pandai dalam semua benda sebab nampak menjengkelkan.. guna kebijaksanaan korang dengan bijaksana..
Jaga penampilan diri..
pakai pakaian yang selesa.. tak payah nak terikut2 dengan perkembangan fesyen untuk nampak cantik.. tak semua fesyen sesuai dengan korang.. korang mungkin boleh jadi mangsa fesyen dan nampak lagi hodoh.. ewwww...
Jangan terlalu merendah diri..
kalau tak cantik macam artis atau model, tak payah rendah diri sangat.. pastikan korang selesa dengan diri korang.. kalau korang fikir negatif saja, aura persekitaran korang pun negatif juga.. anggap lah korang ni megan fox, yakin diri ala2 princess.. dari situ korang dapat serlahkan diri korang dengan begitu hebat! ouchh..
Bagi perhatian..
puji dengan ikhlas penampilan lelaki yang korang suka.. lelaki selalu berusaha untuk nampak handsome tapi jarang kena puji.. mungkin pujian korang tu buat dia rasa bangga..
Jangan mengumpat..
masa berborak dengan lelaki, jangan cakap buruk pasal perempuan lain, sebab lelaki akan anggap korang berfikiran negatif pada sesama perempuan..

^_^v

3 comments:

Anonymous said...

thanks for ur good tips

nur kasih said...

sy harap 1 hari nanti kamu akan ade di sisi saya saat saya berada di puncak kejayaan...

wokie dokie... said...

yg last... :)