BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Mar 23, 2012

Macam mana nak jadi pasangan yang baik...

Terima seadanya
jangan sesekali cuba ubah pasangan ikut selera tekak kita.. ingat, pasangan yang akan kita kahwin tu pilihan kita sendiri.. jangan terlalu nak kan kesempurnaan kalau diri sendiri tak sempurna juga.. kita kena terima segala kekurangan pasangan sebab tak ada manusia yang sempurna pun.. fikir kebaikan pasangan daripada fikirkan kekurangan dengan keburukan dia saja nak buat apa..
Kawal perasaan
apabila tengah marah atau ada hal yang mengganggu, better bertenang dan tanya pada pasangan anda.. cuba elakkan dari tuduh melulu tak tentu pasal atau tinggi suara yang akan boleh memulakan pergaduhan.. pasangan akan menghargai kalau kita pandai bertenang bila hadap suatu situasi..
Jangan ungkit kisah lalu
berhenti dari ungkit kisah lalu yang negatif.. tak ada siapa yang nak ingat kesilapan yang mungkin kenangan pahit atau suatu yang memalukan.. jangan jadikan kesilapan lalu pasangan senjata setiap kali berlaku pertengkaran..
Kurangkan rasa cemburu
ok.. setiap individu memang tak boleh lari dari rasa cemburu.. cemburu yang keterlaluan patut di elakkan sebab boleh buat bergaduh besar dan tak selesa pada diri sendiri.. cinta ni kena dibina atas dasar percaya pada pasangan..
Jujur
jujur perkara penting dalam hubungan.. jangan pernah menipu pasangan sebab menipu ni punca utama kepada perpisahan.. kalau rasa kecil hati, bagitahu pasangan, kita kecil hati.. cakap dengan tenang, tak perlu tinggi suara...


*so, siapa yang bersalah kalau kita tak bahagia dengan pasangan kita?

^_^v

0 comments: