BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 28, 2011

Photography & editing..


I'm newbies.. still baru lagi dalam bidang ni.. ianya disebabkan kerana terlalu hyperactive untuk muncul dalam bidang photography.. minat tu dah lama ada, cuma kerana hidup ni terlalu busy.. dikirakan.. aku baru menelaah bidang ni.. picture2 yang ada, adalah hasil snap oleh member si gila dua ekor dekat bawah  ni iaitu Fatin Aljamalulail.. and aku just tolong edit kan saja.. 



 ~Satu~


 ~Dua~


~Tiga~ 


~Empat~ 


~Lima~

Feb 14, 2011

Syurga jiwaku..

Besar pengorbanan yg Engkau berikan

Tak satu’pun langkah’mu yg tak berarti di hidupku
Kau keluarkan semua tenaga’mu untuk melahirkan’ku
Meski semua yg terbaik telah ku berikan pada’mu
Itu semua tak akan bisa menggantikan semua Secoret kata ini, kutuliskan
Betapa besar pengorbanan’mu untuk anak’mu
Kini aku bisa memahami,
Betapa berartinya diri’mu di dunia’ku
Tak mampu aku membalas semua pengorbanan’mu
Hanya menghormati dan memberi yg terbaik untuk’mu
Meski ianya tak besar,
Aku terus berusaha untuk bisa membuat diri’mu tersenyum melihat anak’mu

EMAK,
terimakasih, kasih dan pengorbanan’mu akan terus aku ingat.



~~pah muhammad~~


kau adalah syurga yang terlihat

kau adalah permata teramat indah
kau malaikat bagiku
kasih sayangmu tak pernah surut
cintamu tak pernah lekang

emak, ada yang tak aku fahami
hingga aku hilaf hampir air matamu menitis
diantara pipimu.

emak, ingin aku menebus semua itu
Namun harus dengan berapa billion dolar
Aku pun tidak sanggup
Aku hanya bisa berusaha
Agar kau tetap tersenyum
Kau tetap menjadi malaikatku
Kau tetap menjadi syurgaku
Kau tetap menjadi permataku

emak, maafkan akak =')

Feb 12, 2011

Berbintang scorpio..


People born between October 23 and November 21 have their Sun in Scorpio, the 8th sign of the Zodiac. If your Moon is in Scorpio or if it is your rising sign, the traits of this sign will mix with those of your Sun sign.

Symbol: Scorpion
Element: Water
Planet: Pluto

Animals: Insects and crustaceans
Color: Red
Gemtone: Topaz
Flower: Chyrsanthemum

Part of the Body: Genitals
Lucky Day: Tuesday
Lucky Numbers: 2 and 4

Quality: Fixed
House: 8th
Duality: Feminine
Polarity: Taurus
Watch out for: Inciting violence

Scorpios are intense people. They may appear aloof and introspective but underneath that cool exterior a cauldron of emotions boils. Scorpios just care more about things than most people. They need, above all, something they feel passionate about to focus on. Having a career and/or partner that provides that is very important to them. If they feel they lack this, they can become a little self destructive.

Once their attention is captured, Scorpios are devoted partners and employees. As long as they feel they're working towards a higher purpose they give their all to people and projects. Because they give so much, they demand a great deal of others.

Scorpios are also very curious. They're often philosophical, as well, and may be particularly drawn to religion and the occult. Their intuition is strong and they tend to feel they understand the mysteries of life, the universe and the mind more than most. 

In relationships, Scorpios can be a little jealous and possessive. They are also very affectionate and give a great deal in return for loyalty. Exciting and mysterious, a Scorpio can easily be so irresistible that a little jealousy is actually flattering. They tend to want serious, committed relationships and rarely consider one night stands or casual affairs.

Scorpios are flexible and adapt easily to new situations. Career changes late in life are not uncommon for them. They are goal-oriented and almost always manage to get what they want.

True friendship...

true friends are for life
until the end
they're more than special
they're your bestest friends...

they're the one u can go to
when u're in despair
the ones that'll help u
even when u got gum in your hair!!!

they're the ones who'll laugh
and go laughing with u all through the night
the ones who'll help u
help u with all their might

to give a good friend
u have to be one
so be nice to one another
so u can be friends forever
and that's how to be the best friend u can be

Feb 10, 2011

famous when haters comes around me..





aku suka tittle ni sebab ianya benar sebenar2nya... realistik.. kau orang setuju ?? betulkan.. bila kau tak disukai orang, orang-orang yang kau tak suka tu tetap juga nak amek tahu tentang kau.. tetap juga nak amek berat pasal kau.. walau benci,tetap nak tau kau buat apa.. kau pegi mana.. kau pakai baju apa.. kau baru shopping apa.. apa khabar hubungan cinta kau.. kau dengan siapa.. and bla bla bla dan bla...

ape yang nak aku tekan kan hari ini, kita nak tahu apa pasal haters yang mesti tetap nak menyibuk tentang kita.. dia meluat? dia benci tengok kita? dia buat2 je suka kita? puji kita melambung tapi sebenarnya umpama ular lidah bercabang 16.. dah dapat information tentang kita, mula nak mencanang2 kat orang dengan menambah perisa segala bagai untuk menyedapkan lagi cerita yang sedia ada.. ditambahkan pula bila cerita itu dicanang pada member baik kita sendiri.. ape pasal?? haters juga cuba berbuat baik di hadapan mata untuk mencari kelemahan kita dan cuba menikam kita dengan menekankan apa yang kita lemah sebenarnya.. topik macam ni boleh dibangkangkan ke dekat dewan parlimen??

ape pun, haters tetap macam taik kucing je perangai.. yang tak boleh nak di ubah lagi bentuk yang sedia ada.. harap2 lah berubah perangai tu..

Feb 5, 2011

when i look at you..(^^,)

Everybody needs inspiration
Everybody needs a song
A beautiful melody when the night's so long
'Cause there is no guarantee that this life is easy

Yeah, when my world is falling apart
When there's no light to break up the dark
That's when I, I, I look at you

When the waves are flooding the shore
And I can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you

When I look at you, I see forgiveness, I see the truth
You love me for who I am like the stars hold the moon
Right there where they belong
And I know I'm not alone

Yeah, when my world is falling apart
When there's no light to break up the dark
That's when I, I, I look at you

When the waves are flooding the shore
And I can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you

You appear just like a dream to me
Just like kaleidoscope colors that prove to me
All I need, every breath that I breathe
Don't ya know, you're beautiful

Yeah, yeah

When the waves are flooding the shore
And I can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you
I look at you

Yeah, yeah, oh, oh
You appear just like a dream to me

Feb 1, 2011

What Is Migraine? What Causes Migraines?


aku adalah salah seorang yang mengalami sakit ini sejak umur 12 tahun lagi.. aku pun tak tahu kenapa aku boleh dapat sakit ni.. cara pemakanan kah? cara pemikiran kah? confuse bila difikirkan.. so, aku nak kongsi2 kan maklumat yang ada.. sharing is caring kan.. (^^,)


migrain adalah sakit kepala, nyeri parah yang sering didahului atau disertai dengan tanda amaran sensori seperti kilatan cahaya, bintik2 buta, kesemutan di lengan dan kaki, mual, muntah, dan peningkatan kepekaan terhadap cahaya dan suara. rasa sakit menyeksa yang membawa migrain dapat berlangsung selama berjam2 atau bahkan berhari2..

migrain sakit kepala hasil dari kombinasi dari pembesaran pembuluh darah dan pelepasan bahan kimia dari serat saraf yang melilit pembuluh darah. selama sakit kepala, arteri yang terletak di luar tengkorak membesar tepat di bawah kulit candi(arteri temporal). hal ini menyebabkan pelepasan bahan kimia yang menyebabkan keradangan, nyeri dan pembesaran lebih lanjut arteri.

sakit kepala migrain menyebabkan sistem saraf simpatik untuk merespon dengan perasaan mual, diare dan muntah. respon juga menunda pengosongan perut ke dalam(penyerapan makanan yang mempengaruhi) usus kecil, mengurangkan peredaran darah(yang mengarah ke tangan dan kaki sejuk), dan meningkatkan sensitiviti terhadap cahaya dan suara.

perempuan jauh lebih mungkin untuk mendapatkannya daripada lelaki..

  • alergi dan reaksi alergi
  • perubahan pola tidur atau tidur tidak teratur
  • merokok atau terdedah kepada asap
  • melewatkan makan atau puasa
  • alkohol
  • fluktuasi kitaran haid,pil KB,fluktuasi hormon
  • ketegangan sakit kepala
  • tyramine makanan yang mengandungi (wain merah,keju,hati ayam,dan beberapa kacang),monosodium glutamat(MSG),atau nitrat(sperti daging, hot dog dan salami)
  • lain makanan seperti coklat,kacang,mentega kacang,alpukat,pisang,limau,bawang,produk susu dan makanan fermentasi atau yang dibersihkan.

kesayangan no dua si pencarut..




~~Qiela Vuitton~~

haa.. yang ni pun seorang lagi kesayangan aku.. wee... sekejap2,dia bukan adik aku, bukan adik tiri,bukan sedara sepapat aku mahupun ada hubung kait dengan aku.. bahhahahah.. entah2 aku sayang dia dah macam adik sendiri kot.. syakila suhaimi a.k.a bdak kecil aku.. dia kawan baik dengan adik aku si gila tu.. perangai dia ni pun sama saja dengan si gila tu.. that mean dia 'si gila dua' aku.. bhahaha.. apa2 pun aku sayang ini budak.. yang ni pun aku ada.. ko ada ke nyahh???
wahahahahahah.. peace!! ^_^v

merepek + merapu + meraban


aku sememangnya seorang kaki merapu@meraban.. aku suka bercakap sampaikan, kadang2 merepek,kadang2 macam tak betul pun ada dan kadang2 aku boleh jadik pendiam ditambah pemalu.. dasyat kan.. kadang2 juga aku boleh menjadi tersangat2 jahat.. jahat yang terlampau,melampau dan melupai boundary dan batas2 yang ada.. aku ada kaki dan tangan yang extra laju dan sangat2 peka terhadap rangsangan deria-deria amarah aku,jangan cuba carik pasal dengan aku sudah.. for sure korang akan mendapat habuan on the spot sampai lunyai!! aku tak berapa nak suka orang carik pasal dengan aku!! aku suka berkawan.. tapi aku tidak akan mempergunakan kawan2 aku yang ada.. aku suka duit!! sebab aku suka menghabiskannya sekelip mata saja.. aku suka makan!! aku juga bukannya seorang yang pandai masak.. sorry!! bahhahahah.. aku tak suka perasan,sebab aku anti kaki2 perasan ni.. aku kasar,dan aku sememang kasar.. aku suka muzik,terlampau gila2kan muzik!! aku suka menyenangkan hati2 orang di sekeliling2 aku,tetapi kalau korang tak berapa nak senang,beritahulah aku.. aku kelakar,and aku tahu semua orang perasan.. bhahahahha.. aku peramah,tetapi juga boleh jadik penyombong.. urm.. aku dah tak betul and buntu gile2,aku tak tahu macam mana nak perabeskan merepek merapu meraban ni!! 
merepek.. merepek.. haa merepek lh ko!!!